follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Friday, 11 December 2009

mula menyukai komik. :)

OTS(oh tuhan saya!) aku mula membaca komik!
sebenarnya, dah lama bce komik.

First komik yang aku minat baca is doreamon!

hahaha! klaka kan? korang mesti penah bce jugak komik doreamon??

kan,kan, kan?? ngaku jela.. ish3.

pastu, dah lame aku tinggalkan dunia komik tuh.

tetibe, time cuti nih, aku xde wat pa per..


nk bce buku teks menambahkan strees jew.

so, aku pinjam lah buku adik aku.

aku memang dah borinkk gler tahap gaban time tu!

nak tengok Tv citer smue x menarik,
borinkk,

xde paedahnye.

wahh,bce komik pun xde paedah nyew.

so wht? skatie akula..

hahahaa!(evil laugh)

Tajuk komik tu 2dudes!

yelah2, aku taw yang komik nih dah lme d'terbitkan.
aku memang ketinggalan.
buku 2 dudes ni d'terbitkan pd 2004 kalau x silap aku.
bulan aku mmg x ingat. hee..
buku ni ade 2 jew.
komik ni mmg best!
kepada sesiapa yang blom lagi mendapatkan buku ni.
dapatkan skunk!
sokong komik tempatan!
buku ni ade dlm 2versi.
bhasa melayu or bhasa omputeh.



sipnosis buku pertama:
Cerita ini berkisar tentang persahabatan dua remaja iaitu Jerry dan Slay yang menghabiskan masa muda mereka di kalangan para samseng. Hidup liar hanyalah satu-satunya cara bagi mereka meneruskan hayat. Begitupun, pada hakikatnya, mereka bukanlah keluar untuk mencari masalah namun sebaliknya mengejar sebuah tempat yang bisa menerima mereka.


sipnosis buku ke-2
(For life)

Jerry dan Slay meneruskan lagi pengembaraan bagi memperjuangkan hidup mereka yang tidak diketahui takdirnya. Walau bagaimanapun, kini, mereka berdua mula melibatkan diri secara serius dalam kumpulan jalanan bernama Street Monkey yang berpegang kepada satu kepercayaan: Perjuangkan graffiti, lupakan hukum graviti, dan pastikan undang-undang ditolak tepi. Keadaan menjadi kian kusut apabila ketua kumpulan itu menjalinkan hubungan dengan seorang gadis buta; anak kepada pegawai polis yang diberi tanggungjawab untuk menghapuskan Street Monkey.



Harus korang bace komik ni :)


Next komik is K.o king.
buku ni pun dah lama d'terbitkan.
just aku yang lambat bace.
hee~ :D


sipnosis buku pertama:

Api merupakan seorang samseng remaja yang cukup terkenal dengan dayanya untuk menjatuhkan seteru dengan mudah. Maka dengan itu, melalui usaha Cik June, Api kini ditempat di Kolej Anderson secara percuma untuk memerangi budaya gengsterisme yang cukup berleluasa pada kalangan pelajar di kolej tersebut. Dengan menggunakan cara yang agak keras namun berkesan, Api secara tidak langsung berjaya mencipta muafakat di antara pelajar dan para guru sendiri.


sipnosis buku ke-2

Meskipun Api sedikit sebanyak telah mengurangkan budaya gengsterisme di kolejnya namun dalam diam, suatu sindiket lain mula memperluaskan bayang mereka ke dalam diri para pelajar. Dengan merapatkan lagi jurang hubungan dengan Cik June, Stanley dan Kay sekali lagi; Api kini terpaksa melakukan yang terbaik bagi menyelamatkan kolej tersebut meskipun terpaksa membahayakan nyawa sendiri.


komik yang seterusnya:

sipnosis-under age!

AX, Tim dan Jimi merupakan pelajar sekolah rendah yang amat berbeza. Mereka sering berbalah namun mereka juga sering bersama. Kenakalan mengundang kemarahan, namun permusuhan mengikat persahabatan. Yang pasti, kanak-kanak tidak sesuci yang disangka namun zaman kecil mungkin lebih indah dari yang diperkata...

skunk ni aku tengah mencari lagi komik karya ZINT yang telah membuat

kelima2 komik diatas.

wahh, memang bestla dier punyer komik!

Untuk anda,anda,anda n anda yang berada d'luar sana.

belilah komik tempatan.

specially komik karya ZINT!

wah, jadi kipas susah mati ZINT lah aku lepas nih.

hak2! xD

1 comment:

Anonymous said...

try baca under 18..mmg gempak..
ada 4 series sumer..
eli pun best gak..,hero,..banyk lg,
yg latest,user..