follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Saturday, 28 February 2009

Hot anD coLD~

hye guyS..! nk citeR ckiT.. hohoho~ cube korang tengok negara kita nie.. MALAYSIA.. sebuah negara yg aman! tetapi,.. cuace nyeR~~ punyeRlah x aman! hhuhuhuu~ PANAS,PANAS,PANAS! wow! kalau balik jeR daRi sklh! mak aiii!! panaS gileRRRR~~ mcm nk terbakaR je.. adooohhh...

lepaS tuu~ sejok plakk!! kalau dh sejok tu! punyeRlah sejok bebeno!
sampaikan nk terbeku(tipu jeR)..
ish3....
duuuussssshhh!!


tetapi.... sebagai manuSia~~ kiteR haruSs bersyukuR dgn apE yg tuhan bg.. mungkin ini semuE adE hiKmaH nyeR..(waahhh, berceramah la plakk)... tp, btol apE! setiap benda yg terjadi, ade hikmah nyeR~~

Tuesday, 24 February 2009

tidaK keSamPaiAn~~

emm,.. rasa cemburu dihati apabila melihat sesetengah blog org.. sbb.. mereke dh tengok citeR GENG:PENGEMBARAAN BERMULA.. UPIN DAN IPIN.. hahahaa~ cemburu sbb tu jelah,.. yelah kan,.. masing2 dh tengok citeR tu, aku sorang je yg blom lagi2 tengok citeR tu, ayah aku nie asyik 'SIBUK' jeR ngan kerje dieR.. so, x berpeluanglah aku.. ish3,.. tp, x peR.. muiEz x kesahh!! hahahaaa~ kalo sapeR2 yg baiK hati tu.. emm,.. paham2 jelah.. blanje laa aku,.. keyh2?? hax2!! =P

posteR

anotheR posteR~


badruL~


upin 'n' ipin with kak roS~

Sunday, 22 February 2009

i can't live if living in without u~~

FRIENDS,KAWAN,SAHABAT,TEMAN,.. itulah ungkapan bg mereka2 yg kita kenal dan rapat.. cehh,.. jiwang plakk.. hihihie~


MY FRIENDS~LovE thEm aS fwEnS~
mE witH fYraZ~
KAMI ADALAH KANAK-KANAK RIANG!
FwENs =)

AbOuT mY skOoL~

hye, guys.. want to tell u about my Skool smk mj or lebih dikenali sbg SMK MATANG JAYA.. hehehee~ sje je nk cerita pasal skool nie.. dh xde citeR lain.. hax2!!! nk citeR pasal history skool nie plaK..


history
Sekolah Menengah Kebangsaan Matang Jaya merupakan sekolah menengah yang pertama dibina dalam kawasan perumahan di Sarawak. SMK Matang Jaya terletak di Taman Matang Jaya, Jalan Matang yang ditadbir oleh Majlis Daerah Padawan. Sekolah ini dibina pada 25 Mei 2000 dan siap pembinaannya pada 18 Disember 2003 dengan kos binaan sebanyak RM38 juta.Sesi persekolahan 2004 bermula pada 5 Januari 2004 secara menumpang di SK Matang Jaya sehingga 24 Januari 2004. Sesi persekolahan secara rasmi bermula di bangunan sekolah ini adalah pada 26 Januari 2004


Pengambilan Pelajar Sesi 2004
Tingkatan 1 - bermula pada 5 Januari 2004 sebanyak 4 kelas (Kelas 1A-1D)
Tingkatan 6R - bermula pada 21 Jun 2004 sebanyak 5 kelas (6B1-6B5)


Tenaga Pengajar 2004
Pada bulan Januari hingga Mac 2004,terdapat sebanyak 9 orang tenaga pengajar termasuk Penolong Kanan 1 (yang memangku tugas pengetua) dan penolong kanan HEM memangku tugas PK1) ditempatkan di sekolah ini. Guru kaunseling, Puan Kamisah Haili melaporkan diri pada bulan April 2004 diikuti oleh 2 orang guru lagi pada bulan Mei. Pada bulan Jun bilangan guru bertambah lagi dengan kemasukan para pelajar tingkatan enam rendah iaitu 6 orang guru pada bulan Jun dan 3 orang guru lagi pada awal bulan ogos. Sehingga akhir tahun 2004,tenaga pengajar yang bertugas di sekolah ini adalah seramai 21 orang termasuk seorang guru sandaran. Pada 16 Januari 2005, SMK Matang Jaya secara rasminya telah menerima kehadiran pengetua, iaitu Puan Saftuyah Bte Haji Adenan. Menjelang penghujung tahun 2005, bilangan tenaga pengajar bertambah kepada 58 orang dan staf sokongan kekal 9 orang.



gambaR mY skOoL~~


dataran jaya~
ruang legaR blok akademik~

surau~kuaters guru~kantin~bilik buku teks~bilik mesyuarat~meja makan guru~makmal komputeR~

Saturday, 21 February 2009

ketensionan diriku sebagai seorang pelajar..!!

owhhh tidaakkkk..!!!
diriku amat tension sbg pelajaR..
huhuhuhu~
byk kerja yg peRlu disiapkaN.. ckg byk bagi kerja rmh
disebabkn exam x lama lagi nk mula!
cubalah ckg MENGERTI sedikit.. byk lagi keRja yg lain peRlu aku siapkn.. tp, nk buat mcm mana??
reeeddaaahh jeRrr!!!

Monday, 9 February 2009

i'm AddIctEd 2 chOcOlatE and cakE~~

chocolate!! omg..!!! don't know what happen to me... sunddenly i feel that i'm addict 2 chocolate and cake!! hohoho~ the taste was..!! ooohhh..!! don't know how 2 explain! Seeeddaaappp... yummy2... hax2!
my life will not perfect without chocolate..!! emm,.. i start feel starving now! hihihi~

t3k@ t3Ki~~

Kasut apa yang paling keras di Malaysia?


Jawapan: Kasut BATA laaaa..


#

Kalau 5 orang cina tolak seorang, jadi apa?


Jawapan: Yang sorang tu jatuh le..


#

Apa yang boleh dipotong dengan daging?


Jawapan: Tahi panjang waktu tengah berak.


#

Apa binatang yang boleh terbang, memanjat pokok dan berenang dalam air?


Jawapan: Ada banyak jawapan tapi yang pasti mesti 3 binatang bukan 1. Burung, Monyet dan Ikan.

#

Kenapa apabila monyet makan, ia suka simpan di pipi?


Jawapan: Saya tak tahu sebab saya bukan monyet, sapa yang jawap tu paham-paham laa..


#

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak boleh nak tolak?


Jawapan: Pintu yang kena tarik bila nak buka, kalau ditolak tentu tak dapat.


#

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?


Jawapan: Tukang gali kubur


#

Apa yang waktu malam dia hidup siang dia mati?


Jawapan: Drakula

Saturday, 7 February 2009

Nia owh Nia!!!

hye, guys.. nk kongsi citer ngan korang.. emm, citer nie xlah penting sngt. aku nk ckp yg aku minat nia ramadhani jer. hax2... okay2.. tengoklah gambar dier puas2.. =PPPP

Thursday, 5 February 2009

BunKfacE!!






go bunkface!! itulah kata2 semangat. wahhh!! emm, best btol lagu dierorg nie(situasi) layan la jugak kt HOTFM.. best! lagu nie dh brape minggu kt tangge yg pertama..? x ingat aku.. hermm, hari ini dlm sejarah. aku tibe2 je dtg rajin carik gamba2 bunkface. ahakxx..

hotfm is the BEST!!




HAHAHAA~ ske dgr hotfm... best! dj semue happy2 and bgs dlm menjalankan tugas.. good job hotfm! hotfm lebih hangat drpd biasa!!

DOA untuk rakyat PALESTIN

Doa Untuk Palestin
" YA ALLAH, SEBAGAIMANA ENGKAU PERNAH MENGHANTAR BURUNG-BURUNG ABABIL MENGHANCURKAN TENTERA BERGAJAH MUSYRIKIN, MAKA KAMI MEMOHON KEPADAMU YA ALLAH...TURUNKANLAH BANTUANMU KALI INI KEPADA ORANG-ORANG ISLAM DI PALESTIN, HANCURKANLAH REJIM ZIONIS SEDASYAT-DASYATNYA....AMIN

i LoVe tO WaTcH cArToOn~~ =P






emm,.. aku x tau nape aku ske sangat tngok cartoon. hehehe~ sshhtt... hax2!! =P ckg aku kate antara 1 cara nk release tension ialah dgn melihat cerita kartun. mmg2! mmg ianya terbukti!! aku yakin dn percaya.. huahuahua~~ aku slalu tension bile byk kerje rmh dan nk kene study jugaakk.. so, before aku buat hmwork. aku tngok kartun dulu.. hahahaa~ antara citer2 katun yg aku ske ialah KAPPA MIKEY.. lucu kan?? tp, itulah kntyataannya.. =D

Tuesday, 3 February 2009

1st TimE wriTe in BloG and lOtS oF hOmEwOrK 2 do..!!!


hye, guys! thiZ is my 1st time write smthing that i want in thiz blog.. hax2.. =P i want 2 tell u smthing.. soobbss2.. huhuhu~ thiz week.. i have a lots of homeworks 2 do.. huhuhu.. no time 4 honeymoon.. =( emm,.. thats all 4 today.. no time to write 'panjang'.. hihihi~ k, dhaaa~~