follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Saturday, 19 June 2010

Kesungguhan yang berbaloi!

yeah. Akhirnya. Finally.
*same maksud kan? lol
Setelah 2 hari bertungkus lumus untuk menyiapkan kain batik.
Alhamdulillah. siap jugak kerja khusus psv aku.

omg! sangat-sangat susah nak buat tau!
ko ingat senang ker? oh. tak semudah yang kau sangkakan.
*wah. Bermadah gitu.

Okay. dekat bawah antara kejadian-kejadian yang sempat d'snap.
nak tengok hasil kerja aku tak?
nak kan?
TAK BOLEH!
hahaha.
*hekeleh wat muke kesian lak :P

okayla2. ku bagi korang tengok.
tolong koment hasil kerja aku okay?
*kalau ko nak koment la.

malu tau nak bagi korang tengok hasil kain batik aku.
but. Its okay. bukan nye slalu :)

step2 buat batik. cewah..

panaskan lilin and damar dalam kuali.
*api mesti kcil tau.

masukkan lilin and damar yang dah cair dalam canting.

canting batik kat atas kain yang telah d'lukis.
*step ni memang susah ketat2!

tada! dis is my batik yang telah dicanting.

Yeah! inilah hasil batik aku. cantik ker???
*burok sangat2.

ini pulak batik kawan aku.
*cantik sangat2.

oh. nak buat batik memerlukan kesabaran yang tinggi tau! haha.
sape yang cepat marah tu aku nasihatkan...
JANGAN BUAT BATIK!
hahaha.


P/s: Alhamdulillah setelah segalanya selesai :)

2 comments:

Joe said...

Cam susah jak polah batik... neway, tahniah sbb dh siap buat!!hehe..

ko paham! said...

shobie! bang joe! nang susah! haha. perlu ada keimanan. okay. welkem.