follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Tuesday, 31 August 2010

53th MALAYSIA INDEPENDENCE DAY! MERDEKA! (siapa yang merdeka?)


Jalur Gemilang

salam :)
kebaaabomm!! tebaabommm!! booommm!!
puttt.. ehh? sorie buang angin tanpa warning.
hehe.

tepat pukul 12mlm tadi.
Maka diisytiharkan kita MERDEKA!
Aku sebagai rakya Malaysia berasa bersyukur kerana dilahirkan di Malaysia!
*Terharu siioottt..
Alhamdulillah.

Bukan itu saja.
aku gak rasa bersyukur sebab lahir kat Sarawak.
Sebuah negeri yang indah..
Udara pun segar.
*Fuyoh2!

Terima kasih buat perjuang2 terdahulu yang sanggup berkorban nyawa untuk memerdekakan tanah air kita.
kita seharusnya menghargai jasa-jasa yang telah mereka lakukan :)

Tugu negara

Rosli Dhobi-pejuang Sarawak


Tetapi, siapa yang merdeka?
Aku yang merdeka?
Engkau yang merdeka?
atau negara Malaysia yang merdeka?
Jika diteliti ngan betul..
Aku rasa jiwa anak-anak remaja zaman skunk belum lagi merdeka sepenuhnya.
*Aku bukan remaja. tetapi belia. cewahh..

Tengok arr kes jenayah kat Malaysia.
Rasa-rasanya 70% punca daripada Remaja.
cubelah bawak-bawak bertaubat.
macam aku!
*wah, angkat bakul sendiri nampakk..

Antara jenayah yang kerap kali Remaja lakukan:




Merempit. takyah nak cakap lagi dh. merempit dah sebati dalam diri remaja.
especially remaja lelaki.

Meragut. kalau ye pun xde duit. mintaklah ngan mak bapak korang. kalau parents xde duit pun,
cariklah ilham nak dptkan duit. jual ais kacang kew time2 pose nih. dapat gak pahala.


kes yang kerap dan berulang kali berlaku. buang bayi.
kalau tak nak pun anak tu jgn buat bnde tak senonoh!




p/s: jika diteliti betul-betul. Hanya NEGARA jew yang merdeka. kalau gejala seperti di atas tak dapat nak tangani, Rasa-rasanya, dapat tak Malaysia mencapai status negara maju menjelang 2020??

2 comments:

E K A . E X O D U S said...

remaja sekarang mula kembali ke zaman jahiliah nampak nyaa .(T.T)

ko paham! said...

EKA: mena ta dirik. ish3..