follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Wednesday, 22 December 2010

Bertudung. Adakah Ikhlas Kerana Allah atau Trend semata-mata

Salam :)

Sedap mata aku tengok. *gambar hiasan*

okay. entri kali ini tentang pakai tudung.
Adakah pompuan zaman sekarang ni pakai tudung sebab nak ekot trend or ikhlas kerana Allah?
Menurut kajian yang saya kaji..
*x salah berangan nak jadi prof kan2? katakan yes!
Ramai Pompuan pakai tudung sebab paksaan mak bapak.
ada jugak yang ikut trend.
ofcozlahkan. style tudung macam yuna dah jadi ikutan pompuan2 diluar sana.
jap2. Yuna bukanya luna yg pensil warna tu. jgn silap doh.
x pandai nak bezakan jugak? tgk pic d'bawah.

Pensil kaler Luna.

Yuna. my sister yg hanya wujud dlm mimpi. huhu.

x pandai bezakan jugak?
ko memang Ngok!

Menurut Hadis Rasulullah S.a.w: 
wanita yang tidak menutup aurat dengan sempurna tidak akan dapat mencium bau syurga, apatah lagi untuk memasukinya.
Agar tidak termasuk dalam golongan ini, tutuplah aurat mengikut cara yang telah ditetapkan oleh syariat. Iaitu menutup seluruh tubuh badan melainkan muka dan kedua tapak tangan. Pakailah tudung sehingga dapat menutupi paras dada, pakaian yang longgar dan tidak nipis serta tidak menampakkan susuk tubuh anda

WALLAHU TA’ALA A’LAM


p/s: renung-renungkan tp jangan renung sampai tertido~ wasalam

No comments: