follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Wednesday, 6 April 2011

Benda karut mengarut yang kau dengar pasal PLKN.

Salam :)


heyy! bertemu lagi kita dalam segmen.
MENGARUT! yeaa!

okay. hari ni nak cerita pasal PROGRAM LATIHAN KHITMAT NEGARA(PLKN)
yang tak pernah masuk PLKN, kompom dengar pelik-pelik kan pasal PLKN?kan,kan,kan?
mesti pernah terlintas didalam kepala hotak korang kalau masuk plkn akan.....
kena buli dengan jurulatihlaaa...
jurulatih garang macam buayalaa..
kawad setiap hari dari pagi sampai tengah malam laaa..
Kena berpanasan setiap hari laa..
Kena hukum tiap-tiap hari laa..
Latihan macam askar laa..
Tak, tak, tak!! itu semua mengarut ko tau tak? cerita yang tak benar. cerita yang direka-reka. cerita yang dibuat oleh mereka-mereka yang tak pernah pergi PLKN.
Seriously. aku pun penah dengar semua cerita yang dekat atas tuu..
Aku yang masih muda+comel sedikit pun percayalah cakap2 orang.
yelahkan, kita tak tahu apa itu PLKN, so caye jelah apa yang orang cakap.
Ko addooo??
entah-entah ko sama macam aku. caye gak apa yang orang citer.
Dah2. jangan nak buat muka suci. nampak sangat menipu.

kompeni Delta The Best :)

Sebenarnya, perkara diatas tak pernah pun terjadi.
Seriously aku cakap ngan korang,PLKN ni besstttt!
siapa-siapa yang terpilih untuk ke PLKN tu korang seharusnya bersyukur.
tak semua orang dapat kenangan macam kita.
tak semua orang dapat rasa pakai baju loreng(yg mcm bju askar tu)macam kita.
tak semua orang dapat pakai baju kelas macam kita.
tak semua orang dapat baju plkn dan barang2 plkn macam kita.
tak semua orang dapat makan 6kali sehari secara percuma macam kita.
tak semua orang dapat rasa perasaan satu malaysia macam kita.
tak semua orang dapat ramai kawan macam kita.
tak semua orang dapat rasa pegang senjata N16 macam kita.
tak semua orang dapat main flying fox macam kita.
tak semua orang dapat belajar berkayak macam kita.
tak semua orang dapat ilmu penting kat plkn macam kita.
dan macam-macam lagi. tak larat dah aku nak menulis.

Masa nak balik tunggu bas nak ke KLIA(13 mac 2011)

so, boys and girls, think positive la bout PLKN.
ilmu yang korang akan belajar kat plkn nanti, tak semua orang dapat tau.
Lepas tu pulak, orang-orang yang terpilih ke PLKN je yang dapat pengalaman yang paling manis seumur hidup. aku tak tipu ni. ini adalah benar sebab aku sendiri dah merasainya.

Baju offical kompeni DELTA.(amik dr belakang)








p/s: Rindu giler kat kawan-kawan aku yang giler kat kem PLKN ulu pari :')

No comments: