follow+dashboard

Hello-hello welcome to my blog. Enjoy Reading :)

Monday, 10 December 2012

tak perlu bayar kalau nak senyum

salam :)

Senyummm sayangg!

hah, hari ni aku nak buat entri pasal SENYUM! tak perlu kata apa-apa !
*senyum sket nak tengok awak jongang ke tidak*

okay. nak tanya sikit. susah sangat ke nak SENYUM ni?
kenapa? kalau senyum kena keluar duit ker?
kalau senyum kena bayar yuran ker?
kalau senyum kena penumbuk ker?
takkan?

Jadi, kenapa susah sangat nak senyum?
Aku selalu la pergi kedai nak beli barang2 keperluan sikit.
Sampai kat tempat Cashier tu, muka cashier tu mesti macam muka berok yang baru mati anak. siap jeling-jeling okay!
Mood aku yang happy-happy tadi tetiba bertukar menjadi moody disebabkan beruk tu. eh, silap-silap. Cashier.
*kesalahan yang disengajakan*

Cubalah senyum sikitkan. senyum tu kan satu..?
yea betul. satu sedekah. bukan satu Malaysia.
Dapat Pahala. pelanggan pun happy. yeker? haha.
Jadi kepada pekerja-pekerja kat luar sana, tak kira awak tu cashier ke, salesgirl/salesman ker, cleaner ke kalau awak rasa awak bukan BERUK, so SENYUMLAH. okay? hahaha!

smile cos you're beautiful :)



sesuatu yang tertinggal: senyumlah sementara masih ada gigi :)

4 comments:

A.I.Z.A.T said...

"beruk mati anak" ek? hehehe.. biasala tu, ada orang yang murah senyuman, ada yang susahhhhh nak senyum..

yang penting, kita jangan buat macam tu kat orang lain..

Peace.. Salam :)

http://aizatbest.blogspot.com

MR. Mumu said...

yupps. mcm beruk sangat. haha.
a'ah. tol tu. asalkan kita x mcm diaorg sudahh :D

Nesa Wazir said...

dun wory, nesa sentiasa senyum..hehe :D

MR. Mumu said...

yea. awak bkn beruk. hahaha :P